Saturday, January 28, 2006

“Vallende reus”


Deze geweldig mooie boom probeert zich overeind te houden in deze wereld. Onder hem stroomt de Ur richting de Maas. Ik, als fotograaf, heb altijd iets met bomen gehad. Ze maken op mij vaak grote indruk door hun omvang, vorm en leeftijd. Soms voel je dat het niet zo maar gewoon een boom is maar ik betrap me erop dat ik meen te zien dat hij echt leeft en een ziel heeft. Het doet dan ook vaak pijn dat er soms schijnbaar achteloos bomen worden gekapt terwijl je regelmatig ziet wat voor invloed bomenkap heeft op ons leefmilieu en klimaat. Overal waar gekapt wordt op grotere schaal zie je dat overstromingen het gevolg er van zijn.
Deze overstromingen die voorkomen kunnen worden doordat bomen en planten met hun wortels de aarde eromheen vasthouden zodat erosie van deze bodem wordt tegengegaan.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home