Tuesday, March 21, 2006

"Lente"


Volgens de kalender begint de lente dit jaar op 20 maart en wel om 19.26 uur. Als ik dit schrijf betrap ik mezelf dat ik op mijn horloge kijk en constateer dat mijn lente nog drie minuten verwijderd is van zijn worden. Nu zijn dag en nacht even lang. De natuur ontwaakt uit haar lange winterslaap. Eindelijk het einde van een lange winter? Het weer is onbestendig; af en toe schijnt er een waterig zonnetje, dan valt er een maartse bui of erger het sneeuwt. De eerste bloemen verschijnen aan de hagen en in de velden. De mensen worden vrolijker. De schapen krijgen hun lammeren. Rik Brouns heeft het samen met Lonneke Dings momenteel erg druk met de verbouwing van hun droom de eerste Steinse Brouwerij en proeverij aan Ondergenhousweg. De natuur heeft echter geen boodschap aan zijn drukke bezigheden. Een aantal schapen heeft gelammerd en een van deze voorbodes van de lente heeft hij in zijn armen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home