Sunday, September 30, 2007

“Steun”




Er zijn van die momenten waar je als fotograaf duidelijke keuzes moet maken. Zo reed ik naar Nieuwdorp waar op het kruispunt Merodestraat, waar ik moest zijn, en Steinderweg een ongeluk was gebeurd. Direct had ik in de gaten dat dit niet zo maar een ongeval was. Het zag er zeer ernstig uit en er waren al veel hulpverleners op de plek aanwezig. Zoals altijd had ik mijn fotocamera bij de hand maar ik besloot geen foto`s te maken. Koude rillingen liepen over mijn rug bij het zien van de plek des onheils. Met zwarte plastiek had men een groot gedeelte afgeschermd en dat duidt meestal op een dodelijk ongeval. Ik besloot meteen weg te rijden en nog geen half uur later las ik op internet dat het ongeluk het leven had gekost aan een jongedame (17 jaar jong) die nog in het begin van haar te korte leven stond. Dat ik geen goede journalist ben dat wist ik al want ondanks dat ik haar niet kende heeft het me de hele dag niet meer losgelaten. Ook nu nog denk ik vaak aan de ouders, familie en de vele vrienden die haar zullen missen. Vandaag moest ik er weer zijn en ik zag vele jonge mensen bij elkaar steun zoeken op de plaats waar het gebeurd was. Vele briefjes, foto`s en bloemen sierden de plek en iedereen zocht steun bij elkaar. Ik besloot van dit gebeuren toch een foto te maken waarbij er geen inbreuk werd gemaakt op de privacy van de jongeren. Deze foto wil ik de bezoekers van mijn site niet onthouden. Ook dit kan in onze gemeente gebeuren.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home