Sunday, May 04, 2008

“Uitpuffen”


Zondagmorgen, mooi weer, lekker warm en dan aan de wandel met je fototoestel. In de Stadhouderslaan trof ik deze krasse 80 jarige Leo Smits aan op het bankje ter hoogte van de omphaliusstraat. Ik raakte in gesprek met deze man en ik vroeg hem of hij ook een Steindenaar was. Hij vertelde me dat hij in Someren (Noord-Brabant) geboren was en dat hij in 1954 vertrokken was naar Ontario in Canada om er als knecht te gaan werken op een boerderij. Op de landerijen van deze boerderij werd tabak geteeld. Na enkele jaren besloot hij voor zich zelf te beginnen en kocht zijn eigen boerderij met landerijen. Nadat ik hem gefotografeerd had haalde hij ook een toestel uit zijn zak en maakte van mij ook een foto. Dit overviel me en verbaasd liet ik het over me heengaan. Verrast door deze actie stond ik even met mijn mond vol tanden. Hij vroeg aan me of ik ook internet had!!! Nog meer verrast bevestigde ik deze vraag en vroeg (overbodige vraag) of hij ook mailen kon. We spraken af dat hij mij de foto zou opsturen zodra hij weer thuis achter zijn computer zat. Het vorig jaar had hij een bezoek gebracht aan zijn zus hier in Stein. Ook nu logeerde hij bij zijn zus en was gaan wandelen door Stein om zijn conditie op peil te houden.
Foto 1: even uitpuffen op het bankje.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home