Saturday, August 04, 2007

“Burenhulp”


Beter een goede buur dan een verre vriend luidt een Nederlands spreekwoord.
Goed “Naoberschap” is in deze snelle maatschappij jammer genoeg niet meer vanzelfsprekend.
Vroeger waren de mensen meer afhankelijk van elkaar en stonden ze klaar bij nacht en ontij. Ik heb het geluk dat mijn naaste buren en ook vrienden ( Henk bij het plaatsen van een stalen afrastering) uit mijn omgeving er voor me zijn als de nood aan de man is. Een van mijn buurtgenoten is Sjeng. Hij heeft me vandaag een geweldige dienst bewezen door met zijn gereedschap me te helpen. Er moesten diverse dikke betonnen bandjes worden doorgeslepen met zijn diamantzaag. Vanmorgen stond hij er en een paar uur later was het karwei geklaard tot groot genoegen van de fotograaf.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home